Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

eventy, relacje, planowanie i organizacja akcji Ekip LPS.
Wiadomość
Autor
zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#121 Post autor: zibi123 » 27 sty 2020, o 19:35

Asia pisze:
23 sty 2020, o 13:21
Tyle, że nie chodzi nam o to żeby zarejestrować Kościół podstępem, tylko by walczyć o to, żeby każdy mógł zarejestrować dowolną wiarę, obojętnie jak durna wydaje się innym.
Tyle, że "nasze" państwo już pokazało że nie, nie można zarejestrować dowolnej wiary z przymiotami przez Ciebie opisanymi.

Odpowiedz sobie na pytanie: czy można wygrać z oszustem w grę, w której oszust zmienia reguły jak i kiedy mu się tylko spodoba?

Awatar użytkownika
Asia
Posty: 2169
Rejestracja: 21 sty 2013, o 00:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#122 Post autor: Asia » 28 sty 2020, o 09:35

zibi123 pisze:
27 sty 2020, o 19:35
Asia pisze:
23 sty 2020, o 13:21
Tyle, że nie chodzi nam o to żeby zarejestrować Kościół podstępem, tylko by walczyć o to, żeby każdy mógł zarejestrować dowolną wiarę, obojętnie jak durna wydaje się innym.
Tyle, że "nasze" państwo już pokazało że nie, nie można zarejestrować dowolnej wiary z przymiotami przez Ciebie opisanymi.

Odpowiedz sobie na pytanie: czy można wygrać z oszustem w grę, w której oszust zmienia reguły jak i kiedy mu się tylko spodoba?
To moim zdaniem należy walczyć o przestrzeganie zasad, a nie stawać się oszustem. Bo czy jeśli mamy szansy na uczciwą wygraną w szachy, to zadowala nas wygrane podstępem warcaby? Mnie nie.

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#123 Post autor: zibi123 » 28 sty 2020, o 13:20

Asiu,
nie zrozumieliśmy się co do istoty sprawy (no chyba że porównanie do szachów i warcabów było z zupełnie innej beczki), ale mniejsza z tym.
Przede wszystkim nie odpowiedziałaś na pytanie, które pozwolę sobie przypomnieć:
czy można wygrać z oszustem w grę, w której oszust zmienia reguły jak i kiedy mu się tylko spodoba?

Awatar użytkownika
Asia
Posty: 2169
Rejestracja: 21 sty 2013, o 00:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#124 Post autor: Asia » 28 sty 2020, o 13:54

zibi123 pisze:
28 sty 2020, o 13:20
Asiu,
nie zrozumieliśmy się co do istoty sprawy (no chyba że porównanie do szachów i warcabów było z zupełnie innej beczki), ale mniejsza z tym.
Przede wszystkim nie odpowiedziałaś na pytanie, które pozwolę sobie przypomnieć:
czy można wygrać z oszustem w grę, w której oszust zmienia reguły jak i kiedy mu się tylko spodoba?
Nie wiem czy się da, ale to nie ma nic do rzeczy.
Należy walczyć o sprawiedliwość, a nie samemu stawać się oszustem.

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#125 Post autor: Krzysiu » 28 sty 2020, o 16:01

Kto walczy ze straszydłami, niech zważa, by sam nie stał się jednym z nich – w przeciwnym wypadku wyższość moralną mamy tylko z argumentu: „Psze Paniom, bo to on zaczou!”, który, moim skromnym IMHO, jest taki pół-średni…
Inicjatywy oddolnej na mojej warcie nie zablokowaliśmy żadnej. Ja ktoś chce śpiewać, to niech śpiewa. Jesteśmy nieformalnością, więc każde chętne z Was może cokolwiek, a my nie mamy nie środków, ale nawet i chęci na to, by blokować.
Owszem, jeżeli ktoś jest Pastarro, czyli deklaruje całym sobą przyjęcie tej struktury do swej wiadomości, to wtedy możemy nań pokrzykiwać, ale i tak w zakresie węższym, niż bym chciał, o! :twisted:
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#126 Post autor: zibi123 » 28 sty 2020, o 17:24

Powoli dochodzimy do sedna sprawy.

Ale przyszło komuś w ogóle do głowy, że nie każdy myśli tak jak my? Może urzędnik wydający decyzję odmowną postępował zgodnie ze swoim sumieniem?
Mu uważamy że łamie się nasze konstytucyjne prawo, a oni uważają że nic z tych rzeczy.
NSA (w mojej cenie) dość trafnie to scharakteryzował.
Nikt nikomu nie zabrania kultywować religii jaka mu się tylko podoba, ale jeżeli chce się ową religię zarejestrować jako kościół (i korzystać z całego wachlarza korzyści jakie się z tym wiążą), to taki kościół powinien odpowiadać definicji ustawowej.

Jasne że należy domagać się przestrzegania praw, które mamy zagwarantowane - skoro uważamy że nasze prawa są łamane
Niestety życie to nie jest film akcji. I wżyciu jeżeli wychodzisz na ring do -jak ci się zdaje uczciwej walki- a przeciwnik przez 11 rund fauluje, oszukuje i niemiłosiernie cię okłada, to nie, nie wstaniesz nagle w 12 rundzie i nie poślesz go na deski...
A co gorsza, może ten przeciwnik wcale nie uważa że oszukuje...

Zapytam więc inaczej: masz Asiu jakiś realny pomysł, na czym owa "walka o sprawiedliwość" miałaby polegać?

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#127 Post autor: Krzysiu » 29 sty 2020, o 11:56

Nie mamy nic przeciwko, żeby tak myślał. Ale jeżeli my pomyślimy: „Taki z niego cwaniak, to niech teraz zobaczy!”, wtenczas robimy brzydko bez względu na to, zgodnie z czym postępował.
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

Awatar użytkownika
Asia
Posty: 2169
Rejestracja: 21 sty 2013, o 00:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#128 Post autor: Asia » 31 sty 2020, o 10:09

zibi123 pisze:
28 sty 2020, o 17:24
Zapytam więc inaczej: masz Asiu jakiś realny pomysł, na czym owa "walka o sprawiedliwość" miałaby polegać?
Tak, nawet to realizujemy. Złożyliśmy sprawę w Europejskim Trybunale Praw Człowieka w Strasburgu. Poza tym powinniśmy mówić o naszej Religii, o tym, że odmówiono nam rejestracji, że to łamanie praw człowieka. Potrzebna jest zmiana mentalności społeczeństwa, bo wielu ludzi nadal uważa, że takie potraktowanie nas jest słuszne. Jeśli społeczeństwo się zmieni, to też kolejna władza nawet nie pomyśli, że można odmówić rejestracji, bo politykom jakaś wiara się nie podoba.
zibi123 pisze:
28 sty 2020, o 17:24
Nikt nikomu nie zabrania kultywować religii jaka mu się tylko podoba, ale jeżeli chce się ową religię zarejestrować jako kościół (i korzystać z całego wachlarza korzyści jakie się z tym wiążą), to taki kościół powinien odpowiadać definicji ustawowej.
Nie ma takiego czegoś jak ustawowa definicja religii. 100 osób składa deklaracje o utworzeniu kościoła lub innego związku wyznaniowego i wniosku o wpis do rejestru.
Art. 32. 1. Wniosek, o którym mowa w art. 30, powinien zawierać:
1) listę, o której mowa w art. 31 ust. 2;
2) informację o dotychczasowych formach życia religijnego i metodach działania kościoła lub innego związku wyznaniowego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3) informację o podstawowych celach, źródłach i zasadach doktrynalnych, obrzędach religijnych;
4) adres siedziby kościoła lub innego związku wyznaniowego oraz dane osób wchodzących do kierowniczych organów wykonawczych:
a) imiona i nazwisko,
b) datę urodzenia,
c) adres zamieszkania,
d) nazwę, serię i numer dokumentu tożsamości,
e) nr PESEL;
5) statut.

Jedyną przesłanką odmowy rejestracji jest:
ART. 33.3. Jeżeli wniosek zawiera postanowienia pozostające w sprzeczności z przepisami ustaw chroniącymi bezpieczeństwo i porządek publiczny, zdrowie, moralność publiczną, władzę rodzicielską albo podstawowe prawa i wolności innych osób, organ rejestrowy wydaje decyzję o odmowie wpisu do rejestru.

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#129 Post autor: Krzysiu » 31 sty 2020, o 19:09

Otóż to, ew. jeszcze art. 33. ust. 2.: „Jeżeli organ rejestrowy w trakcie postępowania w sprawie wpisu do rejestru stwierdzi braki lub uchybienia w treści wniosku, w zakresie określonym w art. 32 wniosek o wpis do rejestru kościołów i związków wyznaniowych, wyznacza dwumiesięczny termin ich uzupełnienia, a po upływie tego terminu wydaje decyzję o odmowie wpisu do rejestru.”. Jeśli wniosek jest poprawny, a nasz jest, to wtedy zachodzić już mogą tylko okoliczności, o których Asia. A jeśli zaszły, to organ winien powiadomić, które i w jaki sposób…
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#130 Post autor: zibi123 » 31 sty 2020, o 23:25

Asia pisze:
31 sty 2020, o 10:09

Nie ma takiego czegoś jak ustawowa definicja religii. 100 osób składa deklaracje o utworzeniu kościoła lub innego związku wyznaniowego i wniosku o wpis do rejestru.
Dz.U.2017.0.1153 t.j. - Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania
Art. 2. Korzystanie z wolności sumienia i wyznania
Korzystając z wolności sumienia i wyznania obywatele mogą w szczególności:
1)
tworzyć wspólnoty religijne, zwane dalej "kościołami i innymi związkami wyznaniowymi", zakładane w celu wyznawania i szerzenia wiary religijnej, posiadające własny ustrój, doktrynę i obrzędy kultowe;

A co do skargi do ETPC...
widzę taki scenariusz: my stoimy na stanowisku, że łamane są nasze prawa, natomiast "nasze" państwo będzie argumentowało że przecież nikt nie ogranicza naszych praw co do wolności sumienia i wyznania, Może mić swój swój Kościół, możemy działać w ramach tegoż Kościoła. Państwo jedynie odmawia jego rejestracji, ponieważ ten nie spełnia przesłanek zawartych w ustawie.
Dla przypomnienia: Polska nie ratyfikowała Karty Praw Podstawowych, zastrzegla sobie pewne rzeczy opisane w prot. 30
cyt
"Karta nie rozszerza zdolności Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej ani żadnego sądu lub trybunału Polski lub Zjednoczonego Królestwa do uznania, że przepisy ustawowe, wykonawcze lub administracyjne, praktyki lub działania administracyjne Polski lub Zjednoczonego Królestwa są niezgodne z podstawowymi prawami, wolnościami i zasadami, które są w niej potwierdzone".

Jeżeli więc ktoś myśli że ETPC może nakazać Polsce rejestrację naszego Kościoła, to żyje chyba w innym świecie...

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#131 Post autor: Krzysiu » 1 lut 2020, o 00:48

Cóż… My oczywiście nie wspieramy roszczeń ETPC do bycia kimkolwiek więcej, niż grupką kolesi przy kawie i ciasteczkach. Zwyczajnie ufamy Potworu, że nas nie porzuci w potrzebie.
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#132 Post autor: zibi123 » 1 lut 2020, o 01:07

Prawdę mówiąc, wolałbym aby NP odniósł się do pierwszej części mojego posta, po przez zrobienie stosownego rachunku sumienia, i odpowiedzenie samemu sobie, czy nasz Kościół jest "wspólnotą religijną, założoną w celu wyznawania i szerzenia wiary religijnej, posiadającą własny ustrój, doktrynę i obrzędy kultowe".

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#133 Post autor: Krzysiu » 2 lut 2020, o 15:26

Ale ja nie mogę wiedzieć, w jakim celu zakładaną, nie było mnie przy tym! Żyję nadzieją, że w takim właśnie, ale to tylko wiara.
Oczywiście, ustawodawca daje nam definicję legalną, Radna nieco uprościła. Chodzi o to, że stworzone narzędzia prawne nie mają nic wspólnego z umożliwioną weryfikacją, na czym wierzenie wiary polega.
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

Awatar użytkownika
Asia
Posty: 2169
Rejestracja: 21 sty 2013, o 00:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#134 Post autor: Asia » 2 lut 2020, o 21:44

zibi123 pisze:
31 sty 2020, o 23:25
Dz.U.2017.0.1153 t.j. - Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania
Art. 2. Korzystanie z wolności sumienia i wyznania
Korzystając z wolności sumienia i wyznania obywatele mogą w szczególności:
1)
tworzyć wspólnoty religijne, zwane dalej "kościołami i innymi związkami wyznaniowymi", zakładane w celu wyznawania i szerzenia wiary religijnej, posiadające własny ustrój, doktrynę i obrzędy kultowe;
To nie jest definicja religii.
Co do celu, to przecież właśnie to wniosek obejmuje, 107 osób złożyło właściwe oświadczenie potwierdzone notarialnie. A że ktoś wykorzystuje tę religię do innych celów? No nikt nie może tego zabronić. A jeśli iść Twoim i ministerialnym tokiem rozumowania, to już dawno powinno się większość religii zdelegalizować.

zibi123 pisze:
31 sty 2020, o 23:25
A co do skargi do ETPC...
Nie skłądaliśmy skargi do ETCP tylko do ETPC- za wikipedią: Europejski Trybunał Praw Człowieka... Orzeka w sprawach praw człowieka zapisanych w Konwencji i protokołach dodatkowych do niej, rozpatrując skargi obywateli 47 państw członkowskich Rady Europy, które ratyfikowały Konwencję.

I nie, te sąd niczego nie nakazuje, tylko stwierdza, że zostały naruszone prawa człowieka i zasądza odszkodowanie. Cywilizowany kraj na podstawie takiego wyroku zmienia prawo, ale nasz często tego nie robi. Co nie oznacza, że my mamy zacząć oszukiwać, aby uzyskać rejestrację.

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#135 Post autor: zibi123 » 3 lut 2020, o 02:01

Asiu:
tak właściwie to nie wiem co odpowiedzieć...

Nie rejestrujemy religii, tylko Kościół.
Ja przytaczam definicję (ustawową) kościoła, a Ty uparcie o religii
O co Tobie chodzi z ETCP, to już chyba na zawsze pozostanie zagadką.
Czemu wciąż używasz słowa "oszustwo" też nie wiem.

I nie wkładaj mi do głowy żadnego toku myślenia.
To że rozważam co kierować mogło osobą wydającą decyzję, nie oznacza że nasze toki rozumowania są zbieżne.

I na koniec: Jest jednak promyk nadziei, skoro w końcu dotarło, że słynna skarga nie ma żadnego związku z możliwością rejestracji Kościoła.
Poskarżyli się, prawdopodobnym jest, że trybunał nawet bez zagłębiania się w sprawę klepnie odszkodowanie (bo nasz nie-rząd tak nam zszargał opinię, że w ciemno założą że na pewno jakieś prawa zostały złamane) i co dalej?
Odtrąbimy sukces, a rejestracji nadal nie będzie.
Konieczny będzie nowy wniosek - taki, w którym nasz Kościół będzie spełniał wymogi ustawowe). Wszak sprawa poprzedniej rejestracji została już prawomocnie zakończona i nie ma możliwości powrotu do niej.
Więc na co czekacie?

Awatar użytkownika
Asia
Posty: 2169
Rejestracja: 21 sty 2013, o 00:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#136 Post autor: Asia » 3 lut 2020, o 12:03

Życzysz sobie używać określenia kościół, a nie religia, ok. To jaka jest definicja kościoła?
tworzyć wspólnoty religijne, zwane dalej "kościołami i innymi związkami wyznaniowymi", zakładane w celu wyznawania i szerzenia wiary religijnej, posiadające własny ustrój, doktrynę i obrzędy kultowe

Nie jest definicją. Ani religii, ani kościoła.
Jak już raz napisałam, nasz wniosek posiadał wszystkie wymagane ustawą dokumenty, tak jak wymaga ustawa, 100 osób oświadczyło, że chce taką wspólnotę utworzyć i zarejestrować. Ministerstwo nie zakwestionowało prawidłowości naszych dokumentów. Powiedziało, że na podstawie zachowania jakiejś zagranicznej wspólnoty stwierdza, że wcale nie chcemy szerzyć wiary. Nie mają do tego prawa, bo ustawa tego nie przewiduje.

ETCP i ETPC to dwie różne instytucje, https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejsk ... 5%82owieka, https://pl.wikipedia.org/wiki/Trybuna%C ... ropejskiej. Wniosek został złożony do "Starsburga", a Ty piszesz o Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej z Luksemburga, więc Cię prostuję, to dwie różne instytucje i mają różne uprawnienia.

Po wygranej powinniśmy złożyć dokładnie ten sam wniosek, bo ten stary wniosek spełnia wymogi ustawowe. Jeśli uważasz inaczej, to proszę powiedz w którym miejscu nie spełnia on wymogów ustawy.

Czekamy, bo na chwile obecną nie widzimy sensu ponownego składania wniosku.

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#137 Post autor: zibi123 » 3 lut 2020, o 18:24

Asiu,
Właśnie taka, jaką zacytowałaś moim wcześniejszym cytatem. Jest to definicja ustawowa - na takiej opiera się urząd dokonujący rejestracji.

o TSUE - choć niewymienionym z nazwy- wstawiłem tylko dygresję, żeby w końcu dotarło że żaden trybunał, ani żadna instytucja europejska czy też światowa nie może zmusić naszego kraju aby dokonał rejestracji Kościoła.
Koniec, kropka.
Gdzie została złożona skarga wiem, ba! nawet zapoznałem się z jej treścią....

Po co próbujesz mnie przekonać, że wniosek był ok, skoro urząd i sądy różnej instancji orzekły że nie był ok??
Po co mnie pytasz w czym był problem, skoro to nie ja rozstrzygałem tą sprawę, i ewentualnego ponownego wniosku też nie ja będę rozpatrywał.
Ministerstwo stoi na stanowisku że rejestrowany Kościół (związek wyznaniowy) ma odpowiadać opisowi z ustawy którą zacytowałem, Sąd jeden i drugi się z tym zgodził. Sprawa zakończona.
Mi też się to nie podoba ale tak to działa. Do sądu idziesz po wyrok, a nie po sprawiedliwości (bo jeszcze żaden wyrok nie został uznany za obie strony "sprawiedliwym"), a do urzędu idziesz załatwić sprawę (a nie po sprawiedliwość)
Nie akceptujesz tego - Twój problem. Ale tak właśnie działa system, w ramach to którego systemu chcemy (a przynajmniej ja chce - bo co do was to mam już wątpliwości) zarejestrować nasz Kościół.

Nie chce mi się powtarzać, że w życiu nic się nie wywalczy tylko dlatego że tupniesz nóżką i powiesz że coś tam ci się nie podoba

Awatar użytkownika
Asia
Posty: 2169
Rejestracja: 21 sty 2013, o 00:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#138 Post autor: Asia » 4 lut 2020, o 11:11

Czy ja gdziekolwiek napisałam, że Trybunał zmusi Polskę do rejestracji? To żadna prawda objawiona, że żaden kraj czy instytucja nie jest w stanie nic narzucić, jak się druga strona uprze. Zresztą obecny rząd pokazuje to na każdym kroku nie respektując konstytucji, wyroków sądu, itd.

Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co napisałam i zaakceptuj moje prawo do odmiennego zdania, zamiast próbować mi narzucić swoje. Dla mnie rejestracja sama w sobie nie jest wartością. Jeśli mamy zarejestrować Kościół pisząc we wniosku nieprawdę, to ja takiego Kościoła nie chcę. Jeśli w dzisiejszych warunkach polityczno-prawnych nie mamy szans na rejestrację kościoła, to jestem gotowa poczekać i działać, aby te warunki zmieniły się jak najszybciej, ale poprzez edukację na temat praw człowieka. Nie chcę kłamać we wniosku.

I proszę, nie infantylizuj moich wypowiedzi pisząc o tupaniu nóżką.

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#139 Post autor: Krzysiu » 4 lut 2020, o 16:50

No, dobrze, ale to mam chwytać za widły, czy może jednak jako człek cywilizowany muszę być w pewnej podległości wobec organów władzy państwowej?
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#140 Post autor: zibi123 » 4 lut 2020, o 19:49

Skoro istnieje zgoda, że skarga do ETPC nic nie zmieni w kwestii rejestracji, to ponawiam pytanie o drugi tor rejestracji, który podobno jest (a może tylko był) rozważany w ramach RK?

Z czytaniem ze zrozumieniem nie miałem nigdy problemu. Ale skoro tak stawiasz sprawę...
To spróbuje łopatologicznie:

Gdybyś Ty przeczytała cały temat, ze zrozumieniem, to zauważyłabyś (i może nawet zrozumiała), że owszem, dwa miesiące temu rzuciłem pomysłem rejestracji, nazwijmy to "innego kościoła". Pomysł został omówiony, skrytykowany - i to przy użyciu całkiem dobrych argumentów, dlatego też został przeze mnie zarzucony, i to publicznie na tym forum.
Ty, z niewiadomych powodów odgrzewasz tego kotleta i cały czas piszesz o "oszustwie"...

Zaraz po tym wywiązała się dyskusja o statucie, formie, etc. Naszego Kościoła.
BiałySzkwał przeprowadził dowód że Kościół nie posiada tego, czego od Kościoła (który chce zostać wpisany do rejestru) wymagają obowiązujące przepisy.
Nawet NP przyznał że jesteśmy "nieformalności".
No to przepraszam bardzo, ale jakim cudem chcemy zarejestrować coś co nie spełnia definicji USTAWOWEJ?
Dla jasności: nie ma to związku z odmową rejestracji, która była argumentowana zupełnie czym innym. Ocenie została -całkowicie bezprawnie- poddana religia, choć rejestrowaliśmy kościół jako instytucję.
Ale przy ponownej rejestracji może mieć fundamentalne znaczenie

Idziemy dalej: mając powyższe na uwadze, dyskutujemy o ponownej rejestracji.
No może poza Tobą, bo jak zrozumiałem, chcesz czekać (aż napiszą nam posta na FB z zaproszeniem do ministerstwa po odbiór potwierdzenia rejestracji?).
Dyskutujemy o tym, jakie zmiany powinny zajść w Kościele, aby zaczął spełniać swoje funkcje szerzenia religii, oraz żeby mógł być zarejestrowany.

Co do kłamania we wniosku... tak z ręką na sercu: czy pierwszy wniosek polegał na prawdzie? Czy Założyciele złożyli wniosek bo chcieli wyznawać i szerzyć wiarę religijna?
Proszę, nie róbmy z siebie idiotów...

Niemniej jednak, dzięki Prorokowi Bobby'emu na nowo odkryliśmy nasza religię.
Nie ma to już znaczenia jak to się stało, ale się stało.
Ważne że przy tej okazji powstała, czy też dokładnie rzecz ujmując została przypomniana koncepcja otwartej religii, która wielu osobom przypadła do gustu.

Reasumując: chcesz rejestrować kościół, który ma za zadanie ośmieszanie religii? życzę powodzenia...
(pamiętaj tylko, że do takich zadań, nasz system prawny przewiduje partie polityczne i stowarzyszenia - a nie kościoły).

Chcesz dokonać zmian w Kościele, aby zaczął szerzyć religię, religie która stawia akcent na otwartość, brak dyskryminacji, nie bycie dupkiem i pełen rozdział od państwa? Masz we mnie sojusznika.

Awatar użytkownika
Asia
Posty: 2169
Rejestracja: 21 sty 2013, o 00:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#141 Post autor: Asia » 4 lut 2020, o 20:30

Jeśli uważasz, że celem Kościoła, który chcieliśmy zarejestrować, jest ośmieszanie innych religii, to ciężko mi dyskutować na tym poziomie, bo jest to najbardziej prymitywne oszczerstwo z którym niestety często się spotykamy.

I znowu infantylizujesz moje wypowiedzi. Naprawdę ten tekst o zaproszeniu na fb od ministerstwa mogłeś sobie podarować.

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#142 Post autor: zibi123 » 4 lut 2020, o 23:08

Faktycznie, trudno jest mi dyskutować na takim poziomie,
szczególnie jak wkładasz mi w usta tezy których nie głosiłem, A zamiast się odnieść do ważnych (przynajmniej moim zdaniem) kwestii z mojego posta, czepiasz się dwóch słów (które zresztą zostały użyte specjalnie, jako świadome przerysowany skrót).

Ponowie pytanie: pierwsza (i jak dotychczas jedyna) rejestracja, miała na celu wyznawanie i szerzenie wiary religijnej?
I zwróć uwagę na czas przeszły, mówimy o wydarzeniach sprzed ładnych paru lat...
Zastrzeżenie żeby nie robić z siebie idiotów jest wciąż aktualne.

To jednak jest już przeszłość, czas na nowe otwarcie.
A przynajmniej ja tak uważam.
A z tymi co wola czekać (przy okazji, podtrzymuje swoje "infantylizowanie"), i uparcie trwać przy pierwszym wniosku i pierwotnej wersji kościoła - nie jest mi po drodze.

PS.
to jak to jest z tymi kłamstewkami?

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#143 Post autor: Krzysiu » 6 lut 2020, o 20:41

Sceciniak, gzecniej.
Jeżeli masz przyszykowane nowe dokumenty rejestrowe, to pożycz, cobyśmy nie musieli my też się w tym babrać. A jak nie, to bądź wobec Radnej minimalnie mniej wymagający…
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#144 Post autor: zibi123 » 7 lut 2020, o 20:21

Krzysiu,
skoro nie można wymagać choć minimum od radnej, to od kogo można wymagać?
Nawet w ostatnim poście dodaje słowo "innych", czym całkowicie zmienia sens mojego zdania i na podstawie tej zmiany (którą sama dokonała) zarzuca mi oszczerstwo (które tą zmianą sama popełniła).
Zarzuca mi kłamstwo i oszustwo, na podstawie własnych kłamstw i oszustw.
I wybacz za te słowa, ale rzeczywistość nie jest grzeczna lub niegrzeczna, wystarczy żeby była prawdziwa.

Nie mam gotowych dokumentów rejestracyjnych, bo przecież nie w dokumentach jest problem.
Zmianom musi najpierw ulec Kościół.
Trzeba zmienić statut, sformalizować struktury, określić cele, opisać obrzędy, itd. Jednym słowem dopasować powierzchowność Kościoła do definicji ustawowej.
Ale o tym już nie raz pisałem

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#145 Post autor: Krzysiu » 8 lut 2020, o 10:00

Ale rozmawiasz z Aśką; Pastarką, która dla Kościoła zrobiła tę większą połowę Jego dorobku. Rzeczywistość nie, ale można ją opisywać na różne sposoby…
Ślęczy nasza Rada nad Statutem, w końcu nam się uda. Jeśli masz do którychś konkretnych zapisów lub ich braku zarzut, to chętnie się zapoznamy.
A odmówiono nam Rejestracji nie dlatego, że definicja, lecz zagrożenie dla supremacji KK stanowiliśmy.
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#146 Post autor: zibi123 » 8 lut 2020, o 16:25

Krzysiu, ciesze się że rozmawiam z radną, ale nie widzę związku pomiędzy jej zasługami dla Kościoła, a tym jak się do mnie wypowiada w tym temacie.
No chyba że jest zasada, że im kto znaczniejszy, tym bardziej może z góry do zwykłego wiernego.
Zostawmy to już.

Chciałbym, żebyśmy stanowili "zagrożenie dla supremacji KK", ale pamiętam Twoją przypowieść o rozmowie z promotorem.
Nie stanowiliśmy, i niestety nadal nie stanowimy żadnej grupy wpływu/nacisku, ani tym bardziej zagrożenia dla pozycji jakiejkolwiek religii.
Rejestracji nam odmówiono, bo "pajace, performersi, jaja sobie z religii robią" itp.
Sporo pracy przed nami, żeby wyprowadzić ludzi z błędu. A jaki jest jej ogrom, niech świadczy fakt, że nawet europoseł biorąc nas (Ciebie) w obronę, nazwał KLPS "organizacja wspierająca środowiska LGBT.
Przy okazji, zawnioskowałem wtedy aby wysłać do niego pismo ze sprostowaniem, ciekawe czy zostało to uczynione...

Niemniej jednak przy następnym razie, nie można im dać żadnego pola manewru.
Rozumiem, że prace nad statutem trwają - co mnie bardzo cieszy.
Może dobrym pomysłem byłoby wrzucanie kolejnych wersji do zapoznania się i podpowiedzenia tego i owego?
Myślę że nie jestem jedynym wichrzycielem, a co dwie głowy to nie jedna. Na pewno wśród Pastafarian jest wiele osób mogących się przyczynić do powstania wszystkomającego statutu.

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#147 Post autor: Krzysiu » 8 lut 2020, o 20:32

Spoko.
Z ciekawości, masz pomysł, jak tu pdfa umieścić?
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#148 Post autor: zibi123 » 8 lut 2020, o 21:18

Niestety nie,
ale przecież sam tu wrzucałeś pdf ze skargą do ETPC

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 1248
Rejestracja: 31 sie 2015, o 15:42
Lokalizacja: Stałe zameldowanie w Szczecinie, czasowe w Toruniu – dążę do formy astralnej, żeby było efektywniej.
Kontaktowanie:

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#149 Post autor: Krzysiu » 9 lut 2020, o 03:19

No dobra…
Masz prawo mnie zniszczyć, ale nie umiem inaczej, jak skopiować i wkleić tekst… Na razie zatem szkic wygląda tak:
„Toruń, --.2.2020
Załącznik nr 4
Statut Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Pełna nazwa związku wyznaniowego brzmi: Polski Kościół Latającego Potwora Spaghetti, nazywany dalej Kościołem.
§ 2. Terytorium działania Kościoła jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 3. Siedzibą organów Kościoła jest miasto Toruń.
§ 4. Kościół jest niezależny organizacyjnie i finansowo od jakiegokolwiek pozapaństwowego zwierzchnictwa duchowego i świeckiego.
§ 5.1. Osobowość prawną posiada Kościół i gminy ustanowione zgodnie z zasadami przedstawionymi dalej.
2. Organami osób prawnych wymienionych w par.5 ust.1 są:
1) dla całości Kościoła - Rada Kościoła przewodzona przez Naczelnego Przełożonego.
2) dla gminy wyznaniowej - Przełożony gminy.
Rozdział II
Cele działalności i zasady realizacji
§ 6.1. Celem Kościoła jest głoszenie Ewangelii Latającego Potwora Spaghetti i Luźnego Kanonu, urzeczywistnianie go w codziennym życiu oraz sprawowanie kultu Latającego Potwora Spaghetti.
2. Zgodnie ze swą doktryną, Kościół działa również na rzecz ograniczenia negatywnych relacji międzyludzkich i życia społecznego, jest to w szczególności wykluczenie społeczne, ubóstwo, bezdomność, demoralizacja, przestępczość i dyskryminacja ze względu na rasę, pochodzenie, preferencje seksualne, wyznanie lub jego brak.
§ 7. Dla realizacji swych celów Kościół:
1) może organizować, zgodnie ze swoją doktryną nabożeństwa, obrzędy religijne i modlitwy,
2) prowadzi nauczanie indywidualne i zbiorowe swej doktryny,
3) organizuje imprezy, odczyty, konferencje, zebrania, seminaria o celach religijnych, moralnych i edukacyjnych,
4) prowadzi działalność charytatywną,
5) współpracuje z innymi kościołami i związkami wyznaniowymi w Polsce i na świecie.
6) współdziała z państwem dla dobra człowieka i dobra wspólnego,
7) posiada niezbędny majątek.
Rozdział III
Członkowie Kościoła
§ 8. W skład Kościoła wchodzą osoby stanu duchownego i świeccy wierni nazywani członkami Kościoła lub pastafarianami.
§ 9.1. Członkostwo w Kościele uzyskuje się poprzez złożenie Radzie Kościoła oświadczenia o dobrowolnym przyjęciu doktryny zawartej w Luźnym Kanonie oraz zadeklarowaniu chęci przystąpienia do Kościoła.
2. W momencie zarejestrowania Kościoła status członka Kościoła otrzymują pełnomocnicy składający wniosek: [tu wstaw Plenum RK].
3. Osoby niepełnoletnie, mające co najmniej 15 lat mogą należeć do Kościoła za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.
§ 10.1. Członkostwo w Kościele ustaje wraz z:
1) śmiercią,
2) wykluczeniem z Kościoła na podstawie decyzji Rady Kościoła po dokonaniu czynów niegodnych, działaniu na szkodę Kościoła, bezwzględnym łamaniu norm prawa, przyjętych zasad moralnych i zasad wypływających z statutu Kościoła,
3) złożeniem pisemnego oświadczenia o wystąpieniu z Kościoła Radzie Kościoła lub Przełożonemu gminy.
2. Każda osoba przynależąca do Kościoła ma prawo dobrowolnego wystąpienia po przedłożeniu oświadczenia o wystąpieniu z Kościoła.
3. Osoby niepełnoletnie mają prawo wystąpienia z Kościoła za pisemną zgodą rodziców i opiekunów prawnych.
§ 11. Członkowie Kościoła mają obowiązek żyć zgodnie z zasadami jego doktryny i moralności.
§ 12. Członkowie Kościoła mają prawo:
1) udziału w nabożeństwach, obrzędach religijnych i modlitwach,
2) udziału w zebraniach, odczytach, koncertach i innych imprezach o celach religijnych, moralnych i edukacyjnych,
3) uzyskiwania informacji o działalności Kościoła i jego władz.
§ 13. Członkowie Kościoła niezależnie od płci mają równe prawa i obowiązki.
§ 14. Duchowni Kościoła powoływani są przez Radę Kościoła.
§ 15.1. Powołaną na duchownego Kościoła może zostać osoba, którą spełnia następujące warunki:
1) jest pełnoletnia,
2) jest członkiem Kościoła,
3) jest nieskazitelnego charakteru,
4) zyskała aprobatę Rady Kościoła.
2. Duchowny ma prawo do używania tytułów – wielebny/wielebna i pastar/pastarka.
§ 16.1. Tytuł duchownego jest ustanawiany na czas nieokreślony.
2. Duchowny może zostać pozbawiony swojego statusu, jeżeli:
1) jego postępowanie lub głoszone poglądy są niezgodne z doktryną Kościoła, przyjętymi zasadami moralnymi i/lub dobrymi obyczajami,
2) rażąco naruszył statut Kościoła,
3) dobrowolnie zrzekł się pełnienia funkcji duchownego przed Radą Kościoła.
3. O pozbawieniu duchownego jego statusu decyduje Rada Kościoła.
§ 17. Duchowni Kościoła mają prawo i obowiązek:
1) głoszenia Ewangelii Latającego Potwora Spaghetti i Luźnego Kanonu,
2) organizowania i przewodniczenia obrzędom religijnym oraz modlitwom,
3) udzielania pociechy religijnej wiernym gdziekolwiek się znajdują,
4) współtworzyć zasady wiary,
5) organizowania i prowadzenia działalności charytatywnej oraz imprez o celach edukacyjnych, moralnych i kulturalnych.
Rozdział IV
Organy Kościoła
§ 18. Organem Kościoła jest Rada Kościoła.
§ 19.1. Rada Kościoła składa się z co najmniej dwóch członków.
2. W skład Rady Kościoła wchodzą członkowie Rady Kościoła oraz Naczelny Przełożony.
3. Funkcję członków Rady Kościoła w momencie zarejestrowania Kościoła obejmują pełnomocnicy składający wniosek tj. [tu wstaw Plenum RK].
4. Funkcję Naczelnego Przełożonego w momencie zarejestrowania Kościoła obejmuje [tu wstaw NP].
5. Koniec pełnienia funkcji członka Rady Kościoła następuje wraz:
1) śmiercią,
2) dobrowolnym zrzeczeniem się funkcji,
3) usunięciem z Rady poprzez głosowanie Radnych. Wniosek o usunięciu z Rady musi być poparty minimum ¾ głosów .
6. Członek Rady Kościoła zrzekający się funkcji ma prawo przedstawić kandydata na swoje miejsce.
7. Rada Kościoła ma od momentu rejestracji trzy miesiące kalendarzowe na zwiększenie liczby członków do minimum pięciu. W przypadku nieosiągnięcia wymaganej minimalnej liczby członków, Rada Kościoła nie może podejmować innych decyzji i uchwał niż tych związanych z mianowaniem nowych członków Rady Kościoła.
§ 20. Do kompetencji Rady Kościoła należy:
1) występowanie z wnioskiem w sprawie zmiany statutu Kościoła,
2) występowanie z wnioskiem o rozwiązanie Kościoła,
3) głosowanie podczas zebrania Rady Kościoła,
4) występowanie z wnioskiem o przyjęcie nowego członka Rady Kościoła,
5) rozstrzygająca interpretacja doktryny religijnej i moralnej Kościoła,
6) dokonywanie wykładni postanowień statutu,
7) czuwanie nad stanem Kościoła,
8) powoływanie komisji.
9) inne sprawy przewidziane w statucie.
§ 21.1. Rada Kościoła podejmuje decyzje w formie uchwał. Jeżeli statut nie stanowi inaczej, uchwały Rady Kościoła wchodzą w życie po podjęciu decyzji zwykłą większością głosów wszystkich członków Rady Kościoła i po zatwierdzeniu przez Naczelnego Przełożonego w przeciągu 14 dni od głosowania.
2. Prawo do zgłaszania wniosków i zapytań przysługuje każdemu członkowi Rady Kościoła. Wnioski zgłoszone przez jednego radnego zatwierdza do procedowania Naczelny Przełożony, wnioski zgłoszone przez co najmniej 2 radnych muszą być procedowane.
3. Prawo zgłaszania wniosków przysługuje wszystkim przełożonym gminy. Wnioski te zatwierdza do procedowania Naczelny Przełożony.
4. Zebrania Rady Kościoła zwoływane są przez Naczelnego Przełożonego co najmniej raz na 3 miesiące. Naczelny Przełożony ma obowiązek powiadomić członków Rady Kościoła o miejscu i czasie zwoływanego zebrania co najmniej 2 tygodnie przed datą zebrania.
5. Grupie co najmniej 5 radnych przysługuje prawo zwołania zebrania Rady Kościoła. Grupa ta ma obowiązek powiadomić członków Rady Kościoła o miejscu i czasie zwoływanego zebrania co najmniej 2 tygodnie przed datą zebrania.
6. W wypadku gdy Rada Kościoła posiada mniej niż 6 radnych, prawo zwołania zebrania przysługuje grupie stanowiącej co najmniej połowę liczby radnych.
7. W wypadku braku zgody Naczelnego Przełożonego na zatwierdzenie uchwały, rada może wymusić taką zgodę głosami większości 3/4 liczby wszystkich członków rady.
8. Uchwały nie zatwierdzone w trybie przewidzianym w Par. 21.1 lub Par. 21.7 nie wchodzą w życie.
§ 22. Członkowie Rady Kościoła biorą udział w zebraniach Rady Kościoła. Podejmują wszystkie zgodne z prawem, statutem i dobrem Kościoła czynności zmierzających do osiągnięcia jego celów oraz wykonują inne funkcje przewidziane w statucie.
§ 23. 1. Członkiem Rady Kościoła może zostać każdy duchowny Kościoła, który:
1) jest pełnoletni,
2) posiada nieskazitelną postawę moralną,
3) posiada doskonałą znajomość doktryny Kościoła,
4) jest zasłużony w działaniach na rzecz Kościoła.
2. Radny Kościoła wybierany jest poprzez głosowanie tajne na zebraniu Rady Kościoła. Głosowanie to wymaga większości kwalifikowanej głosów ponad 5członków Rady.
§ 24.1. Organem doradczym Rady Kościoła są Doradcy.
2. Doradcy mają prawo brać czynny udział w zebraniach Rady Kościoła, nie przysługuje im jednak prawo składania wniosków, nie posiadają również prawa głosu.
3. Doradcy są powoływani i odwoływani przez Naczelnego Przełożonego.
§ 25.1. Naczelny Przełożony wybierany jest na dwuletnią kadencję spośród członków Rady Kościoła poprzez tajne głosowanie członków Rady Kościoła. Głosowanie to wymaga większości kwalifikowanej głosów ponad 50% członków Rady.
2. Wybory Naczelnego Przełożonego organizowane są co dwa lata, nie później niż na 14 dni przed końcem kadencji Naczelnego Przełożonego..
3. W przypadku rezygnacji, śmierci lub niemożności wypełniania funkcji Naczelnego Przełożonego, Rada Kościoła ma obowiązek w przeciągu jednego miesiąca kalendarzowego zorganizować wybory na Naczelnego Przełożonego. Do czasu wyboru nowego Naczelnego Przełożonego jego funkcje pełni członek Rady Kościoła, który zasiadał w niej najdłużej. A w wypadku gdy kilkoro radnych ma ten sam staż w radzie, funkcję tą sprawuje starszy wiekiem.
4. O niemożliwości wypełniania funkcji Naczelnego Przełożonego decyduje Rada Kościoła na specjalnie powołanym w tym celu zebraniu.
§ 26. Naczelny Przełożony reprezentuje Kościół, jest zwierzchnikiem duchowieństwa, zarządza ruchomym i nieruchomym majątkiem Kościoła.
§ 27. Do kompetencji Naczelnego Przełożonego należy:
1) orzekanie w sprawie przyjęcia na stanowisko duchownego,
2) pozbawienie lub stwierdzenie utraty statusu duchownego w przypadkach określonych w statucie,
3) utworzenie albo zniesienie na wniosek Rady Kościoła gminy wyznaniowej oraz powołanie Przełożonego gminy,
4) zatwierdzanie uchwał,
5) zwoływanie i przewodniczenie zebraniom Rady Kościoła,
6) wszystkie kompetencje, wynikające z pełnienia funkcji członka Rady Kościoła.
7) powoływanie doradców Rady Kościoła.
Rozdział V
Gmina wyznaniowa i jej organy
§ 28.1. Gminę wyznaniową tworzy, znosi, określa jej siedzibę oraz zakres terytorialny Rada Kościoła.
2. W przypadku zniesienia gminy wyznaniowej jej majątek przechodzi na własność Kościoła.
§ 29.1. Każdy członek Kościoła może należeć tylko do jednej gminy wyznaniowej, którą sam wybiera.
2. Wybór gminy przybiera formę pisemnej deklaracji członka Kościoła składanej u przewodniczącego gminy.
§ 30. Przełożonego gminy powołuje Rada Kościoła z pośród członków Kościoła na pięcioletnią kadencję. Powołany na przełożonego gminy musi być członkiem gminy, której ma przewodzić.
§ 31. Przełożony gminy:
1) reprezentuje gminę wyznaniową,
2) na zasadach określonych w statucie prowadzi wszystkie sprawy należące do gminy i zarządza jej majątkiem,
3) przyjmuje członków Kościoła do gminy,
4) organizuje i prowadzi kult oraz obrzędy religijne w gminie wyznaniowej,
5) głosi na forum gminy wyznaniowej doktrynę Kościoła i jego zasady moralne,
6) organizuje i kieruje działalnością charytatywną oraz imprezami o celach edukacyjnych, moralnych i kulturalnych,
7) wykonuje inne funkcje przewidziane w statucie Kościoła,
8) prowadzi rejestr jej członków.
§ 32.1. Przełożony gminy traci urząd przed upływem kadencji, jeżeli:
1) zmarł,
2) zrzekł się urzędu,
3) utracił status duchownego,
4) został uznany za niegodnego pełnienia dalszej funkcji decyzją Rady Kościoła.
2. W razie utraty urzędu dotychczasowego Przełożonego gminy jego funkcję do czasu mianowania nowego Przełożonego pełni duchowny wskazany przez Radę Kościoła, za jego zgodą.
3. W przypadku niemożności znalezienia nowego Przełożonego gminy, o którym mowa w par.32 ust.2 w okresie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych, gmina wyznaniowa zostaje rozwiązana.
§ 33. Rada Kościoła może głosami większości ¾ liczby wszystkich członków Rady podjąć uchwałę o rozwiązaniu gminy wyznaniowej.
§ 34.Rada Kościoła ustala regulamin Gmin wyznaniowych w formie uchwały.
Rozdział VI
Finanse i majątek Kościoła
§ 35.1. Źródłem dochodów Kościoła są:
1) ofiary pieniężne i w naturze,
2) darowizny, zapisy i spadki krajowe oraz zagraniczne,
3) dochody z imprez i zbiórek publicznych,
4) subwencje i dotacje od krajowych i zagranicznych instytucji, przedsiębiorstw, organizacji społecznych, wyznaniowych i osób prywatnych.
2. Kościół reprezentuje Naczelny Przełożony Kościoła. Jest on upoważniony - po uzyskaniu zgody Rady Kościoła wyrażonej w formie uchwały - do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Kościoła.
§ 36.1. Źródłem dochodów gminy wyznaniowej Kościoła są:
1) ofiary pieniężne i w naturze,
2) darowizny, zapisy i spadki krajowe oraz zagraniczne,
3) dochody z imprez i zbiórek publicznych,
4) subwencje i dotacje od krajowych instytucji, przedsiębiorstw, organizacji społecznych, wyznaniowych i osób prywatnych.
2. Do zaciągania w imieniu gminy wyznaniowej zobowiązań majątkowych upoważniony jest Naczelny Przełożony Kościoła, czyniący to na wniosek Przełożonego gminy, po poinformowaniu o tym RK i braku sprzeciwu z jej strony.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 37.1. Zmiany statutu Kościoła dokonuje Rada Kościoła podejmując jednomyślną decyzję.
2. Prawo do wystąpienia z wnioskiem w sprawie zmiany statutu przysługuje każdemu członkowi Rady Kościoła.
§ 38.1. Rozwiązanie Kościoła następuje na podstawie uchwały Rady Kościoła podjętej jednomyślną decyzją Radnych Kościoła.
2. Likwidatorem Kościoła jest wskazany przez Radę Kościoła członek Rady Kościoła.
3. O przeznaczeniu majątku Kościoła decyduje Rada Kościoła w uchwale o jego rozwiązaniu. Majątek Kościoła w przypadku jego rozwiązania może być przeznaczony wyłącznie na cele charytatywno-opiekuńcze, oświatowo-wychowawcze lub naukowo-badawcze.”.
Pasta et Bonum!
A poza tym uważam, że art. 196 kk jest niezgodny z art. 53 ust. 2 w związku z art. 25 ust. 2 Konstytucji…

zibi123
Posty: 64
Rejestracja: 30 paź 2017, o 01:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kim jesteśmy, dokąd tuptamy? I co rejestrujemy, jeśli w ogóle?

#150 Post autor: zibi123 » 11 lut 2020, o 21:14

Eeeee, nie wydaje mi się abym miał prawo niszczyć kogokolwiek, chyba że NP chciał mi dać w tym zakresie swego rodzaju dyspensę? :lol:

uwagi raczej wstępne, (na niebiesko bym wykreślił, na czerwono dodał, zielonym wyrażałem wątpliwości)
jak coś mam w tych moich bazgrołach więcej wyjaśnić to z chęcią wyjaśnię

Trzeba by też przelać na papier dotychczas używaną (tj. przed 25.05.2018) wewnętrzną regulację dotyczącą ochrony danych osobowych -inaczej RODO ze wszystkimi konsekwencjami. Z tego co wiem, Prezes UODO ma wręcz obowiązek współpracy w tym zakresie z kościołami i związkami wyznaniowymi, warto by się więc do niego zwrócić ja to konkretnie załatwić

Statut Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Pełna nazwa związku wyznaniowego brzmi: Polski Kościół Latającego Potwora Spaghetti, nazywany dalej Kościołem lub PKLPS. (i dalej proponuję używać tego właśnie skrótu).
§ 2. Terytorium działania Kościoła jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 3. Siedzibą organów Kościoła jest miasto Toruń.
§ 4. Kościół jest niezależny organizacyjnie i finansowo od jakiegokolwiek pozapaństwowego zwierzchnictwa duchowego i świeckiego.
§ 5.1. Osobowość prawną posiada Kościół i gminy ustanowione zgodnie z zasadami przedstawionymi dalej.
2. Organami osób prawnych wymienionych w par.5 ust.1 są:
1) dla całości Kościoła - Rada Kościoła przewodzona przez Naczelnego Przełożonego. - czy NP nie powinien być wymieniony z osobna jako organ PKLPS?
2) dla gminy wyznaniowej - Przełożony gminy.
Rozdział II
Cele działalności i zasady realizacji
§ 6.1. Celem Kościoła jest głoszenie Ewangelii Latającego Potwora Spaghetti i Luźnego Kanonu, urzeczywistnianie go w codziennym życiu oraz sprawowanie kultu Latającego Potwora Spaghetti.
2. Zgodnie ze swą doktryną, Kościół działa również na rzecz ograniczenia negatywnych relacji międzyludzkich i życia społecznego, jest to w szczególności wykluczenie społeczne, ubóstwo, bezdomność, demoralizacja, przestępczość i dyskryminacja. ze względu na rasę, pochodzenie, preferencje seksualne, wyznanie lub jego brak.
§ 7. Dla realizacji swych celów Kościół:
1) może organizować, organizuje zgodnie ze swoją doktryną nabożeństwa, obrzędy religijne i modlitwy,
2) prowadzi nauczanie indywidualne i zbiorowe swej doktryny,
3) organizuje imprezy, odczyty, konferencje, zebrania, seminaria o celach religijnych, moralnych i edukacyjnych,
4) prowadzi działalność charytatywną,
5) współpracuje z innymi kościołami i związkami wyznaniowymi w Polsce i na świecie.
6) współdziała z państwem dla dobra człowieka i dobra wspólnego,
7) posiada niezbędny majątek.
Rozdział III
Członkowie Kościoła
§ 8. W skład Kościoła wchodzą osoby stanu duchownego i świeccy wierni nazywani członkami Kościoła lub pastafarianami.
§ 9.1. Członkostwo w Kościele uzyskuje się poprzez złożenie Radzie Kościoła oświadczenia o dobrowolnym przyjęciu doktryny zawartej w Luźnym Kanonie oraz zadeklarowaniu chęci przystąpienia do Kościoła.
2. W momencie zarejestrowania Kościoła status członka Kościoła otrzymują pełnomocnicy składający wniosek: [tu wstaw Plenum RK].
3. Osoby niepełnoletnie, mające co najmniej 15 lat mogą należeć do Kościoła za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.
.
2. Do składanych oświadczeń woli, stosuje się odpowiednie przepisy KC.
§ 10.1. Członkostwo w Kościele ustaje wraz z:
1) śmiercią,
2) wykluczeniem z Kościoła na podstawie decyzji Rady Kościoła po dokonaniu czynów niegodnych, działaniu na szkodę Kościoła, bezwzględnym łamaniu norm prawa, przyjętych zasad moralnych i zasad wypływających z statutu Kościoła,
3) złożeniem pisemnego oświadczenia o wystąpieniu z Kościoła Radzie Kościoła lub Przełożonemu gminy.
2. Każda osoba przynależąca do Kościoła ma prawo dobrowolnego wystąpienia po przedłożeniu oświadczenia o wystąpieniu z Kościoła.
3. Osoby niepełnoletnie mają prawo wystąpienia z Kościoła za pisemną zgodą rodziców i opiekunów prawnych.
§ 11. Członkowie Kościoła mają obowiązek żyć zgodnie z zasadami jego doktryny i moralności.
§ 12. Członkowie Kościoła mają prawo:
1) udziału w nabożeństwach, obrzędach religijnych i modlitwach,
2) udziału w zebraniach, odczytach, koncertach i innych imprezach o celach religijnych, moralnych i edukacyjnych,
3) uzyskiwania informacji o działalności Kościoła i jego władz.
§ 13. Członkowie Kościoła niezależnie od płci mają równe prawa i obowiązki.
§ 14. Duchowni Kościoła powoływani są przez Radę Kościoła.
§ 15.1. Powołaną na duchownego Kościoła może zostać osoba, którą spełnia następujące warunki:
1) jest pełnoletnia,
2) jest członkiem Kościoła,
3) jest nieskazitelnego charakteru,
4) zyskała aprobatę Rady Kościoła.
2. Duchowny ma prawo do używania tytułów – wielebny/wielebna i pastar/pastarka.
§ 16.1. Tytuł duchownego jest ustanawiany na czas nieokreślony.
2. Duchowny może zostać pozbawiony swojego statusu, jeżeli:
1) jego postępowanie lub głoszone poglądy są niezgodne z doktryną Kościoła, przyjętymi zasadami moralnymi i/lub dobrymi obyczajami,
2) rażąco naruszył statut Kościoła,
3) dobrowolnie zrzekł się pełnienia funkcji duchownego przed Radą Kościoła.
3. O pozbawieniu duchownego jego statusu decyduje Rada Kościoła.
§ 17. Duchowni Kościoła mają prawo i obowiązek:
1) głoszenia Ewangelii Latającego Potwora Spaghetti i Luźnego Kanonu,
2) organizowania i przewodniczenia obrzędom religijnym oraz modlitwom,
3) udzielania pociechy religijnej wiernym gdziekolwiek się znajdują,
4) współtworzyć zasady wiary,
5) organizowania i prowadzenia działalności charytatywnej oraz imprez o celach edukacyjnych, moralnych i kulturalnych.
Rozdział IV
Organy Kościoła
§ 18. Organem Kościoła jest Rada Kościoła.
§ 19.1. Rada Kościoła składa się z co najmniej dwóch członków.
2. W skład Rady Kościoła wchodzą członkowie Rady Kościoła oraz Naczelny Przełożony.
3. Funkcję członków Rady Kościoła w momencie zarejestrowania Kościoła obejmują pełnomocnicy składający wniosek tj. [tu wstaw Plenum RK].
4. Funkcję Naczelnego Przełożonego w momencie zarejestrowania Kościoła obejmuje [tu wstaw NP].

5. Koniec pełnienia funkcji członka Rady Kościoła następuje wraz:
1) śmiercią,
2) dobrowolnym zrzeczeniem się funkcji,
3) usunięciem z Rady poprzez głosowanie Radnych. Wniosek o usunięciu z Rady musi być poparty minimum ¾ głosów .
6. Członek Rady Kościoła zrzekający się funkcji ma prawo przedstawić kandydata na swoje miejsce.
7. Rada Kościoła ma od momentu rejestracji trzy miesiące kalendarzowe na zwiększenie liczby członków do minimum pięciu. W przypadku nieosiągnięcia wymaganej minimalnej liczby członków, Rada Kościoła nie może podejmować innych decyzji i uchwał niż tych związanych z mianowaniem nowych członków Rady Kościoła.
§ 20. Do kompetencji Rady Kościoła należy:
1) występowanie z wnioskiem w sprawie zmiany statutu Kościoła,
2) występowanie z wnioskiem o rozwiązanie Kościoła,
3) głosowanie podczas zebrania Rady Kościoła,
4) występowanie z wnioskiem o przyjęcie nowego członka Rady Kościoła,
5) rozstrzygająca interpretacja doktryny religijnej i moralnej Kościoła,
6) dokonywanie wykładni postanowień statutu,
7) czuwanie nad stanem Kościoła,
8) powoływanie komisji.
9) wprowadzanie regulacji określających tryb i sposób funkcjonowania PKLPS
10
) inne sprawy przewidziane w statucie.
§ 21.1. Rada Kościoła podejmuje decyzje w formie uchwał. Jeżeli statut nie stanowi inaczej, uchwały Rady Kościoła wchodzą w życie po podjęciu decyzji zwykłą większością głosów wszystkich członków Rady Kościoła i po zatwierdzeniu przez Naczelnego Przełożonego w przeciągu 14 dni od głosowania.
2. Prawo do zgłaszania wniosków i zapytań przysługuje każdemu członkowi Rady Kościoła. Wnioski zgłoszone przez jednego radnego zatwierdza do procedowania Naczelny Przełożony, wnioski zgłoszone przez co najmniej 2 radnych muszą być procedowane.
3. Prawo zgłaszania wniosków przysługuje wszystkim przełożonym gminy. Wnioski te zatwierdza do procedowania Naczelny Przełożony. (czy to oznacza tez prawo zgłaszania kandydatur do RK? - przydałoby się ciut więcej samorządności dla członków PKLPS)
4. Zebrania Rady Kościoła zwoływane są przez Naczelnego Przełożonego co najmniej raz na 3 miesiące. Naczelny Przełożony ma obowiązek powiadomić członków Rady Kościoła o miejscu i czasie zwoływanego zebrania co najmniej 2 tygodnie przed datą zebrania.
5. Grupie co najmniej 5 radnych przysługuje prawo zwołania zebrania Rady Kościoła. Grupa ta ma obowiązek powiadomić członków Rady Kościoła o miejscu i czasie zwoływanego zebrania co najmniej 2 tygodnie przed datą zebrania.
6. W wypadku gdy Rada Kościoła posiada mniej niż 6 radnych, prawo zwołania zebrania przysługuje grupie stanowiącej co najmniej połowę liczby radnych.
7. W wypadku braku zgody Naczelnego Przełożonego na zatwierdzenie uchwały, rada może wymusić taką zgodę głosami większości 3/4 liczby wszystkich członków rady.
8. Uchwały nie zatwierdzone w trybie przewidzianym w Par. 21.1 lub Par. 21.7 nie wchodzą w życie.
§ 22. Członkowie Rady Kościoła biorą udział w zebraniach Rady Kościoła. Podejmują wszystkie zgodne z prawem, statutem i dobrem Kościoła czynności zmierzających do osiągnięcia jego celów oraz wykonują inne funkcje przewidziane w statucie.
§ 23. 1. Członkiem Rady Kościoła może zostać każdy duchowny Kościoła, który:
1) jest pełnoletni,
2) posiada nieskazitelną postawę moralną,
3) posiada doskonałą znajomość doktryny Kościoła,
4) jest zasłużony w działaniach na rzecz Kościoła.
2. Radny Kościoła wybierany jest poprzez głosowanie tajne na zebraniu Rady Kościoła. Głosowanie to wymaga większości kwalifikowanej głosów ponad 5członków Rady.
§ 24.1. Organem doradczym Rady Kościoła są Doradcy.
2. Doradcy mają prawo brać czynny udział w zebraniach Rady Kościoła, nie przysługuje im jednak prawo składania wniosków, nie posiadają również prawa głosu.
3. Doradcy są powoływani i odwoływani przez Naczelnego Przełożonego.
§ 25.1. Naczelny Przełożony wybierany jest na dwuletnią kadencję spośród członków Rady Kościoła poprzez tajne głosowanie członków Rady Kościoła. Głosowanie to wymaga większości kwalifikowanej głosów ponad 50% członków Rady.
2. Wybory Naczelnego Przełożonego organizowane są co dwa lata, nie później niż na 14 dni przed końcem kadencji Naczelnego Przełożonego..
3. W przypadku rezygnacji, śmierci lub niemożności wypełniania funkcji Naczelnego Przełożonego, Rada Kościoła ma obowiązek w przeciągu jednego miesiąca kalendarzowego zorganizować wybory na Naczelnego Przełożonego. Do czasu wyboru nowego Naczelnego Przełożonego jego funkcje pełni członek Rady Kościoła, który zasiadał w niej najdłużej. A w wypadku gdy kilkoro radnych ma ten sam staż w radzie, funkcję tą sprawuje starszy wiekiem.
4. O niemożliwości wypełniania funkcji Naczelnego Przełożonego decyduje Rada Kościoła na specjalnie powołanym w tym celu zebraniu.
§ 26. Naczelny Przełożony reprezentuje Kościół, jest zwierzchnikiem duchowieństwa, zarządza ruchomym i nieruchomym majątkiem Kościoła.
§ 27. Do kompetencji Naczelnego Przełożonego należy:
1) orzekanie w sprawie przyjęcia na stanowisko duchownego,
2) pozbawienie lub stwierdzenie utraty statusu duchownego w przypadkach określonych w statucie,
3) utworzenie albo zniesienie na wniosek Rady Kościoła gminy wyznaniowej oraz powołanie Przełożonego gminy,
4) zatwierdzanie uchwał,
5) zwoływanie i przewodniczenie zebraniom Rady Kościoła,
6) wszystkie kompetencje, wynikające z pełnienia funkcji członka Rady Kościoła.
7) powoływanie doradców Rady Kościoła.
Rozdział V
Gmina wyznaniowa i jej organy
§ 28.1. Gminę wyznaniową tworzy, znosi, określa jej siedzibę oraz zakres terytorialny Rada Kościoła., - czy nie ma konfliktu kompetencyjnego?
2. W przypadku zniesienia gminy wyznaniowej jej majątek przechodzi na własność Kościoła.
§ 29.1. Każdy członek Kościoła może należeć tylko do jednej gminy wyznaniowej, którą sam wybiera.
2. Wybór gminy przybiera formę pisemnej deklaracji członka Kościoła składanej u przewodniczącego gminy.
§ 30. Przełożonego gminy powołuje Rada Kościoła z pośród członków Kościoła na pięcioletnią kadencję. Powołany na przełożonego gminy musi być członkiem gminy, której ma przewodzić.
§ 31. Przełożony gminy:
1) reprezentuje gminę wyznaniową,
2) na zasadach określonych w statucie prowadzi wszystkie sprawy należące do gminy i zarządza jej majątkiem,
3) przyjmuje członków Kościoła do gminy,
4) organizuje i prowadzi kult oraz obrzędy religijne w gminie wyznaniowej,
5) głosi na forum gminy wyznaniowej doktrynę Kościoła i jego zasady moralne,
6) organizuje i kieruje działalnością charytatywną oraz imprezami o celach edukacyjnych, moralnych i kulturalnych,
7) wykonuje inne funkcje przewidziane w statucie Kościoła,
8) prowadzi rejestr jej członków.
§ 32.1. Przełożony gminy traci urząd przed upływem kadencji, jeżeli:
1) zmarł,
2) zrzekł się urzędu,
3) utracił status duchownego,
4) został uznany za niegodnego pełnienia dalszej funkcji decyzją Rady Kościoła.
2. W razie utraty urzędu dotychczasowego Przełożonego gminy jego funkcję do czasu mianowania nowego Przełożonego pełni duchowny wskazany przez Radę Kościoła, za jego zgodą.
3. W przypadku niemożności znalezienia nowego Przełożonego gminy, o którym mowa w par.32 ust.2 w okresie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych, gmina wyznaniowa zostaje rozwiązana.
§ 33. Rada Kościoła może głosami większości ¾ liczby wszystkich członków Rady podjąć uchwałę o rozwiązaniu gminy wyznaniowej.
§ 34.Rada Kościoła ustala regulamin Gmin wyznaniowych w formie uchwały.
Rozdział VI
Finanse i majątek Kościoła
§ 35.1. Źródłem dochodów Kościoła są:
1) ofiary pieniężne i w naturze,
2) darowizny, zapisy i spadki krajowe oraz zagraniczne,
3) dochody z imprez i zbiórek publicznych,
4) subwencje i dotacje od krajowych i zagranicznych instytucji, przedsiębiorstw, organizacji społecznych, wyznaniowych i osób prywatnych.
2. Kościół reprezentuje Naczelny Przełożony Kościoła. Jest on upoważniony - po uzyskaniu zgody Rady Kościoła wyrażonej w formie uchwały - do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Kościoła.
§ 36.1. Źródłem dochodów gminy wyznaniowej Kościoła są:
1) ofiary pieniężne i w naturze,
2) darowizny, zapisy i spadki krajowe oraz zagraniczne,
3) dochody z imprez i zbiórek publicznych,
4) subwencje i dotacje od krajowych instytucji, przedsiębiorstw, organizacji społecznych, wyznaniowych i osób prywatnych.
2. Do zaciągania w imieniu gminy wyznaniowej zobowiązań majątkowych upoważniony jest Naczelny Przełożony Kościoła, czyniący to na wniosek Przełożonego gminy, po poinformowaniu o tym RK i braku sprzeciwu z jej strony.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 37.1. Zmiany statutu Kościoła dokonuje Rada Kościoła podejmując jednomyślną decyzję.
2. Prawo do wystąpienia z wnioskiem w sprawie zmiany statutu przysługuje każdemu członkowi Rady Kościoła.
§ 38.1. Rozwiązanie Kościoła następuje na podstawie uchwały Rady Kościoła podjętej jednomyślną decyzją Radnych Kościoła.
2. Likwidatorem Kościoła jest wskazany przez Radę Kościoła członek Rady Kościoła.
3. O przeznaczeniu majątku Kościoła decyduje Rada Kościoła w uchwale o jego rozwiązaniu. Majątek Kościoła w przypadku jego rozwiązania może być przeznaczony wyłącznie na cele charytatywno-opiekuńcze, oświatowo-wychowawcze lub naukowo-badawcze.”.

Odpowiedz

Wróć do „Organizujmy się”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości